آخرین اخبار

میرزازاده: از حالا تمرکزم برای طلای المپیک است‌

فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان گفت: حالا تمرکزم روی پیشرفت و کسب مدال طلا در المپیک است.

اشتراک گذاری
27 مهر 1402
کد مطلب : 8662

امین میرزازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره مسابقات جهانی صربستان و کسب مدال طلای سنگین‌وزن فرنگی، عنوان کرد: با توجه به اینکه در مسابقات قهرمانی جهان سهمیه المپیک توزیع می‌شد سطح بسیار بالایی داشت. تمام کشورها با بهترین آمادگی آمده بودند تا سهمیه المپیک را بگیرند و برای این بازی‌ها آماده شوند. من حریفان خوبی داشتم، خدا را شکر می‌کنم توانستم آنها را شکست داده و راهی فینال شوم.

* با برنامه‌ریزی در جهانی طلا گرفتم

فرنگی کار کشورمان درباره رقابت با رضا کایالپ کشتی‌گیر مطرح ترک، خاطرنشان کرد: در این مسابقات فینال سال قبل تکرار شد و من با کایالپ راهی فینال شدیم. سال قبل که مدال نقره گرفتم با مربیان سازنده در گتوند و کادر فنی تیم ملی برنامه‌ریزی کردیم و من توانستم با شکست این حریف طلا بگیرم. 

* تا ثانیه‌های پایانی برای برد تلاش کردم

میرزازاده در پاسخ به این سوال که در ثانیه‌های پایانی موفق به حریف نامدار خود شده، گفت: تلاش می‌کنم در هر مسابقه بهترین عملکرد را داشته باشم. در فینال هم تمام هدف من این بود پیروز از میدان خارج شوم به همین دلیل تا ثانیه‌های پایانی تلاش کردم. خدا هم به من کمک کرد تا بتوانم پیروز از میدان خارج شوم. 

* تمرکز من برای طلای المپیک است

فرنگی‌کار کشورمان در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه با قهرمانی او اتحادیه جهانی لقب پادشاه سنگین وزن را داده و مردم نیز القاب زیادی را به او نسبت داده‌اند، خاطرنشان کرد: همه مردم کشورم و خبرنگاران به من لطف دارند تمام محبت‌هایی که دارند نظر لطف آنهاست. تمرکز من این است که بتوانم پیشرفت کنم و طلای المپیک را بگیرم.

میرزازاده همچنین درباره ادامه روند تمریناتش برای حضور در بازی‌های المپیک پاریس، یادآور شد: ۱۰ ماه به این بازی‌ها مانده، من تلاش می‌کنم این مدت خوب تمرین کرده تا سرباز خوبی باشم و طلای المپیک را بگیرم. 

* برای شادی دل مردم تلاش کردیم در هانگژو هم مدال بگیریم

وی در خصوص اینکه بلافاصله بعد از مسابقات جهانی در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کرد و در آنجا طلا گرفت، گفت: ۴۸ ساعت بعد از اینکه به ایران رسیدیم به هانگژو رفتیم‌. این بازی‌ها برای همه کشورها مهم است؛ از آنجایی که بار مدال‌آوری در این بازی‌ها روی کشتی است برای کشور ما هم اهمیت زیادی دارد. ما هم با تمام توان شرکت کردیم و با برنامه‌ریزی خوب کشتی توانست ۵ مدال طلا بگیرد. حضور در ۲ مسابقه سختی خودش را دارد اما ما برای شادی دل مردم رفتیم و نتایج خوبی هم گرفتیم.

دارنده مدال طلا و نقره کشتی فرنگی جهان درباره عدم حضورش در لیگ، تصریح کرد: با توجه به اینکه من در چند مسابقه سنگین حضور داشتم تصمیم گرفتم امسال در لیگ شرکت نکنم و خودم را برای المپیک آماده کنم. امیدوارم باتوجه به مدت زمان باقیمانده تا المپیک هم مسئولان توجه و حمایت لازم را از کشتی داشته باشند. از خانواده‌ام، مربیانم، فدراسیون کشتی، مردم خوزستان و گتوند که مراسم استقبال پرشکوهی برگزار کردند، تشکر می‌کنم. 

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شانزده =